
מרכז גבעת חביבה מציע מגוון רחב של תוכניות חינוכיות בתחומי חיים משותפים, אמנות ויצירה, שפה, מנהיגות, הכשרות מקצועיות לנשות ואנשי חינוך ועוד.
הצטרפו לעשרות בתי ספר מהחברה היהודית והערבית שכבר לוקחים חלק בתוכניות המעשירות של המרכז ומביעים בהן אמון שנה אחר שנה.
יחד, נעניק לדור העתיד כלים לחיות בחברה שוויונית, דמוקרטית ובריאה ונוביל לעתיד טוב יותר.
تواصل چڤعات حبيبة تقديم مجموعة واسعة من البرامج التربوية في مجالات الحياة المشتركة، والفنون والإبداع، واللغة، والقيادة، والتدريب المهني، وغيرها الكثير.
حان الوقت للانضمام إلى عشرات المدارس من المجتمعين اليهودي والعربي التي تشارك في برامجنا المثرية وتُجدد ثقتها بنا عامًا بعد عام.
معًا، سنمنح الجيل القادم الأدوات اللازمة للعيش في مجتمع عادل وديمقراطي وصحي، وسنقودهم معًا نحو مستقبل أفضل.
המרכז היהודי-ערבי לשלום בגבעת חביבה הוא הוותיק והגדול בארץ בתחום קידום החינוך לחברה משותפת והוא משרת ציבור של אלפי תלמידות ותלמידים, מורים ומורות, פעילוֹת ציבור, מובילים חברתיים ואחרים, המשתתפים מדי שנה בתוכניותיו השונות.
מס׳ במערכת גפ״ן: 14592
אוכלוסיית יעד: ח׳ | ט׳
סל מענים: חיים בשותפות
מרחב בטוח לשיח בגובה העיניים בין בני נוער יהודים וערבים – סמינר ברוח מנהיגות
תוכנית ״חיבור לשם שינוי״, היא תוכנית הכוללת סמינר דו יומי (כולל לינה בגבעת חביבה), במהלכו נפגשים תלמידים ותלמידות מבתי ספר מהחברה היהודית והערבית. התוכנית שואפת לקדם דיאלוג בונה וסובלני בין בני נוער ערבים ויהודים, ומעניקה כלים להתמודדות עם סוגיות תרבותיות וחברתיות, תוך שמירה על כבוד הדדי וייצוג שתי השפות והתרבויות. המפגש בתוכנית מספק כלים להתמודדות עם המציאות הישראלית המורכבת ולקיום שיח אזרחי המדגיש את חשיבות ההיכרות עם האחר, והאחריות האישית בבניית חברה משותפת.
התוכנית מאפשרת למשתתפים להתנסות בדיון סביב מחלוקות בדרך עניינית וסובלנית המקדמת הבנה וקבלה הדדית.
המפגשים מונחים ע"י מנחות ומנחי דיאלוג מנוסים מהמרכז היהודי-ערבי בגבעת חביבה, המרכז המוביל בארץ בתחום החינוך לחיים משותפים.
השנה בחרנו לקיים את הסמינר בדגש על פיתוח מנהיגות, מתוך אמונה והבנה כי בני ובנות הנוער שלנו חייבים לאחוז בתקווה לעתיד משותף ולהגביר את תחושת המסוגלות שלהם ליצירת שינוי חברתי.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
מס׳ במערכת גפ״ן: 15417
אוכלוסיית יעד: ח׳ | ט׳
סל מענים: חיים בשותפות
מפגש בין תלמידים לשיח על זהות ולהיכרות מעמיקה, כולל ביקורים הדדיים בבתי הספר
התוכנית מציעה סדרת מפגשים בין תלמידות ותלמידים, ערבים ויהודים, הכוללת ביקורים הדדיים בבתי הספר. במהלך המפגשים רוכשים התלמידים מיומנויות תקשורת (הקשבה, הכלה, משוב, עיבוד, תובנה והמשגה), מקיימים היכרות מעמיקה ומשוחחים על הזהויות ועל מעגלי השייכות השונים: האישיים, החברתיים והלאומיים.
נושאים עיקריים בתוכנית: האוכלוסיות השונות המרכיבות את החברה הישראלית, הנרטיב ההיסטורי של כל אחד מהצדדים, שוויון ואי שוויון, אפליה וגזענות.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
מס׳ במערכת גפ״ן: 14357
אוכלוסיית יעד: ח׳ | ט׳
סל מענים: חיים בשותפות
מקדמים מרקם חברתי פלורליסטי בישראל
תוכנית ילדים מלמדים ילדים (ימ״י) פועלת מעל שלושה עשורים בבתי ספר בישראל. במסגרת התוכנית מתקיימים מפגשים של קבוצות של תלמידות ותלמידים, יהודים וערבים, בבתי הספר ובקמפוס גבעת חביבה, לצד מפגשים חד לאומיים של כל קבוצה התומכים את התהליך. במהלך המפגשים התלמידות והתלמידים מתבוניים על הקונפליקט משני צדדיו, שותפים לדיאלוג אותנטי בין יהודים לערבים בישראל, ורוכשים כלים להבניית זהות ייחודית לאומית לצד זהות אזרחית משותפת. התוכנית נבנתה מתוך ניסיון רב שנים לצד קריאה מתמדת של צורכי השטח ומתן מענה למציאות המשתנה.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
מס׳ במערכת גפ״ן: 13991
אוכלוסיית יעד: צוות חינוכי
סל מענים: פיתוח מקצועי וליווי מנהלים/ צוות חינוכי
לחולל שינוי ולהשפיע על השדה החינוכי
התוכנית מכינה מורות ומורים לקראת מפגש רב תרבותי, במהלכה יעברו השתלמות חד לאומית, המציידת אותם בכלים לטיפוח אחדות, אמפתיה וסובלנות שיסייעו להם בהתמודדות היום-יומית עם אתגריה של החברה הישראלית הנמצאת בקונפליקט מתמשך.
ההשתלמות מקנה למורות ולמורים ידע ופרקטיקות לפיתוח מיומנויות של דיאלוג, חשיפה למודלים ותיאוריות לבירור וחיזוק הזהות האישית והמקצועית, וכן אפשרות להרחבת נקודות המבט השונות על החברה.
במהלך ההשתלמות המשתתפים מתנסים בסימולציות, מטלות מעשיות בכיתה ורוכשים כלים יישומיים להתמודדות עם גזענות ואלימות בכיתה.
במסגרת התוכנית המורות והמורים עוסקים במושגים: גזענות, אפליה, יחסי כוח, נרטיב והמשמעות שלו, ובבניית הזהות הלאומית של הצדדים השונים.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
מס׳ במערכת גפ״ן: 13991
אוכלוסיית יעד: צוות חינוכי
סל מענים: פיתוח מקצועי וליווי מנהלים/ צוות חינוכי
היכרות בין תרבותית, בין אישית ומקצועית בין נשות ואנשי הוראה מהחברה היהודית והערבית
ניסיון של שנים רבות מעיד שמורים ומורות שעברו הכשרה ייעודית בתחום החינוך לחיים משותפים מובילים תהליכים ושינויים חברתיים משמעותיים בתוך הכיתה ומחוצה לה.
במסגרת התוכנית מתקיימת השתלמות של מורים ומורות מהחברה היהודית והערבית, שהם סוכני השינוי החשובים ביותר בקידום החינוך לחיים משותפים, וביכולתם לחולל שינוי ביחס של התלמידות והתלמידים אל ה"אחר", תוך דגש על התייחסות לגזענות ולדעות קדומות.התוכנית משלבת ידע ופרקטיקה, ועוסקת במושגים כגון: גזענות, אפליה, יחסי כוח, נרטיב והמשמעות שלו בבניית הזהות הלאומית של הצדדים השונים. בנוסף, המשתתפים מתנסים בסימולציות, במטלות מעשיות בכיתה, וכן רוכשים כלים יישומיים להתמודדות עם גזענות ואלימות בכיתה.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
מס׳ במערכת גפ״ן: 14617
אוכלוסיית יעד: ז'-יב'
סל מענים: חיים בשותפות
בני נוער ערבים ויהודים משנים את התמונה
בתוכנית ״דיאלוג דרך העדשה״ נפגשים בנות ובני נוער, ערבים ויהודים, סביב עולם הצילום המשמש כלי ביטוי בלתי אמצעי לתקשורת חוצת שפות ותרבויות וכדרך לעיבוד והפנמת תכנים בדרך ויזואלית.
התוכנית כוללת סדרת מפגשים המתקיימים בקמפוס גבעת חביבה בהובלת מנחות ומנחים מנוסים. בתהליך קבוצתי חווים בני הנוער שיח מעמיק ומתחברים סביב היצירה המשותפת.
במהלך התוכנית ניתן דגש לפיתוח מיומנויות כמו: מעורבות חברתית, ביטוי עצמי, תפיסה ביקורתית בונה, עבודת צוות, ביסוס תחושת מסוגלות וביטחון עצמי.
מס׳ במערכת גפ״ן: 40260
אוכלוסיית יעד: ד'-ו'
סל מענים: אשכול שפות
היכרות עם השפה העברית לתלמידי כיתות ד'-ו':
תוכנית "היכרות עם השפה העברית" מיועדת לתלמידות ותלמידי כיתות ד'–ו', ומתמקדת בהוראת עברית דבורה. התוכנית כוללת הקנייה של אוצר מילים בסיסי, עידוד השימוש בו, ועיסוק חווייתי בנושאים מחיי היום-יום של התלמידים.
מטרות התוכנית הן חיזוק מיומנויות השפה, טיפוח הביטחון בשיחה בעברית והסרת חסמים רגשיים וחברתיים בשימוש בשפה.
השיעורים מתקיימים אחת לשבוע, במהלך יום הלימודים, ומועברים על ידי מורות ומורים דוברי עברית כשפת אם.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
מס׳ במערכת גפ״ן: 7378
אוכלוסיית יעד: ז'-ט'
סל מענים: חיים בשותפות
תוכנית "יהיה בסדר – שפה משותפת" פונה לתלמידי חטיבות הביניים, ומתמקדת בפיתוח השפה העברית הדבורה. במסגרת התוכנית מלמדים מורות ומורים דוברי עברית כשפת אם בבתי הספר, מה שמבטיח חשיפה אותנטית לשפה, שיח חווייתי, ועיסוק בתכנים הרלוונטיים לעולמם של בני נוער.
מטרות התוכנית הן שיפור מיומנויות הדיבור, חיזוק הביטחון לדבר בעברית, והסרת מחסומים רגשיים וחברתיים הקשורים לשימוש בשפה העברית.
השיעורים מתקיימים אחת לשבוע, במהלך יום הלימודים, ומועברים על ידי מורות ומורים דוברי עברית כשפת אם.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחץ כאן.
מס׳ במערכת גפ״ן: 56871
אוכלוסיית יעד: כיתות י'-יב'
סל מענים: מענים פדגוגיים רגשיים
תוכנית "שער לעברית" מיועדת לתלמידי תיכון, ומתמקדת בהוראת עברית דבורה דרך תרגול מיומנויות שפה מתקדמות, כגון: דיבייט, דיאלוג, והצגת נושא.
הלמידה נעשית באופן חווייתי, תוך חשיפה אותנטית לשפה, והתמקדות, בין היתר, בנושאים המעסיקים בני נוער לקראת סיום לימודיהם – כגון השתלבות באקדמיה ובעולם העבודה.
התוכנית כוללת מפגש חד-שבועי לאורך שנת הלימודים.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
המרכז המשותף לאמנות מטפח חשיבה ביקורתית ודיאלוג בין-תרבותי, המעניקים לאלפי תלמידים, תלמידות וצוותים חינוכיים כלים אמנותיים להבעה עצמית, לשיח משמעותי ולשיתוף פעולה חוצה גבולות ותרבויות – באמצעות תוכניות ייחודיות ומפגש מעורר השראה עם אמנים עכשוויים.
מס׳ במערכת גפ״ן: 34550
אוכלוסיית יעד: מגמות אמנות
סל מענים: חינוך חברתי-ערכי והעשרה, מענים פדגוגיים רגשיים
מחנה אמנות בן יום או יותר בקמפוס גבעת חביבה, המיועד לתלמידי מגמות אמנות. המחנה עוסק במשולש אמנות, חברה ואדם, ובמהלכו משתתפים התלמידים בסדנאות אמן מקצועיות בתחומי האמנות הפלסטית, ויוצרים בעצמם מתוך מפגש עם תערוכת אמנות עכשווית המציגה בגלריה בגבעת חביבה.
המחנה כולל ערב חוויתי באחד מתחומי המופע (תיאטרון פלייבק, תנועה, מוזיקה, אמנות וסביבה) וגם סדנאות מעשיות, ובהן סדנאות רדי מייד, וידאו ארט, אובניים, הדפס רשת, אמנות המיצג, stop motion, ספר אמנות, צילום אנלוגי, אמנות סביבתית ותלוית מקום.
תהליך העבודה מתרחש בקבוצות קטנות של עד 20 תלמידים ומונחה על ידי אמניות ואמנים פעילים בעלי ניסיון בהוראה.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
מס׳ במערכת גפ״ן: 34544
אוכלוסיית יעד: כיתות ט'-יב'
סל מענים: חינוך חברתי-ערכי והעשרה, מענים פדגוגיים רגשיים
מחנות אמנות משותפים ליהודים וערבים, דתיים וחילונים, המציעים כלים ליצירת חברה רב תרבותית.
התוכנית מפגישה בין קבוצות שונות דרך שפת האמנות, בליווי מנחה המדריך סדנאות ייחודיות המשלבות סוגי אמנות שונים, שיח ערכי וליווי תומך לפיתוח מיומנויות חברתיות של הכרת האחר. כל סדנה כוללת עבודה בקבוצות קטנות לצד עבודה של הקבוצה כולה.
סדנאות לדוגמה: ציור בצבעי מים – מהאישי אל המשותף; ׳בעיניים אחרות׳ – סדנת צילום לחברה משותפת; 'אמנות אקטיביסטית' – טכניקות של הדפס; 'חור לעולם' – צילום עם מצלמת נקב (קמרה אובסקורה); ׳צילום ללא מצלמה׳ – צילום פוטוגרמות בחדר חושך ועוד.
ניתן לבחור את אורך התוכנית, בין יום אחד לשלושה ימים רצופים, בהתאם לצורך.
המחנה נערך בקמפוס גבעת חביבה, במרכז המשותף לאמנות.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
מס׳ במערכת גפ״ן: 34534
אוכלוסיית יעד: חטיבת ביניים ותיכון
סל מענים: מענים פדגוגיים רגשיים
מחנה אמנות מהפרט אל הכלל המתמקד בפיתוח ביטוי אמנותי והעצמה אישית וחברתית.
מיועד לתלמידי מגמות כלליות, מקצועיות ומגמות מצטיינים.
המחנה כולל סדנאות אמנות המפתחות את הפן היצירתי בתחומים: רישום מהיר, ציור בטכניקות שונות, פיסול, הדפס, צילום דיגיטלי ואנלוגי ועוד, הנלמדים כולם בטכניקות מהירות ומשחררות.
המחנה כולל סיור ״להיות אמן לרגע״ – ביקור השראה בתערוכה המציגה בגלריית גבעת חביבה לאמנות. דרך תהליך יצירה קבוצתי מגלה כל תלמיד את היוצר שבו, היכול לסייע בפיתוח יצירתיות, חשיבה ״מחוץ לקופסה״ ודרכים חדשות לביטוי אישי.
לתוכנית במערכת גפ"ן – לחצו כאן.
מס׳ במערכת גפ״ן: 34565
אוכלוסיית יעד: חטיבת ביניים ותיכון
סל מענים: חינוך חברתי-ערכי והעשרה, מענים פדגוגיים רגשיים
מחנה אמנות חוויתי ומשלב המהווה שער לעולם האמנות עבור תלמידים שאינם עוסקים בתחום (אינו מיועד למגמות אמנות).
התוכנית מציעה מחנה אמנות בן יום או יומיים (על פי בחירה) במסגרתו מועברות סדנאות חווייתיות ומגוונות בהן יכולים התלמידים והתלמידות להתנסות בטכניקות שונות בתחומי האמנות הפרקטית כמו: הצילום הדיגיטלי והאנלוגי – 'קמרה אובסקורה', יצירת פוטוגרמות בחדר חושך, הדפס, פיסול בחומרים שונים, מדו-ממד לתלת-ממד, ציור משותף, פורטרט אישי, ועוד.
המחנה נערך במרכז המשותף לאמנות שבקמפוס גבעת חביבה. ניתן לשלב בו גם סיור אינטראקטיבי בתערוכה בגלריית גבעת חביבה לאמנות הכולל התבוננות וניתוח יצירות אינטואיטיבי, רגשי וקוגניטיבי דרך שיח בקבוצות קטנות, וכן פעילות בנושא קומפוזיציה באמצעות טלפונים חכמים.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
מס׳ במערכת גפ״ן: 17897
אוכלוסיית יעד: יסודי עד תיכון
סל מענים: חינוך חברתי-ערכי והעשרה
ביקור, הדרכה אינטראקטיבית ו"חתימה אישית״ בהשראת תערוכת אמנות עכשווית בגלריה המציגה תערוכות אמנות עכשוויות שעוסקות בנושאים חברתיים, ברב תרבותיות ובחיים משותפים.
במהלך הביקור מקבלים התלמידות והתלמידים כלים להתבוננות בעבודות אמנות וחקירה שלהן, עוסקים בחוויית החומר, הרעיון, החלל והקשר שבין סיפור חייו של האמן ויצירתו, וחווים פעילות בזוגות בשימוש בטלפון חכם (לבחירה בהתאם לגיל ואופי הקבוצה).
לאחר הביקור בתערוכה, מתקיימת סדנת יצירה בהשראתה.
• ניתן להזמין הדרכה בשפות: עברית, ערבית או אנגלית לפי בחירה.
• ההדרכה מוכרת על ידי סל תרבות.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
המכון מציע הרצאות וסדנאות דיבור לכל הרמות בעשרות נושאים שונים לבחירה, הן למגמות כלליות והן לתלמידי חטיבה ותיכון הלומדים ערבית ספרותית במסגרת תוכנית הלימודים הרגילה.
מס׳ במערכת גפ״ן: 14752
אוכלוסיית יעד: חטיבת ביניים ותיכון
סל מענים: שפות
הרצאות וסדנאות דיבור לכל הרמות בעשרות נושאים שונים לבחירה.
הפעילות מתקיימת בשעות 9:00 – 13:00, במהלכה ניתן לשלב בין הרצאות לכיתה לבין סדנאות ערבית מדוברת לקבוצות של עד 15 תלמידים.
נושאי הרצאה אפשריים: מנהגים ומסורות בחברה הערבית, מנהגי החתונה והאבל, העלייה לרגל, הכנת הקפה, ברכות ומנהגים, סגנונות המוזיקה והריקוד הערביים, סיפורי עם ערביים, סיפורי ילדים, החגים המוסלמים והמאכלים המסורתיים, הערבית ברשתות החברתיות (לתלמידי מגמה לערבית) ועוד.
ניתן לקיים את סדנאות ההעשרה כחלק מיום סיור שכולל מפגש עם אוכלוסייה ערבית ביישובים ערבים – בתיאום מראש ובהתאמה אישית לצרכי הקבוצות.
* רצוי לשריין תאריכים לפעילות כבר בתחילת שנת הלימודים.
לתוכנית במערכת הגפ"ן – לחצו כאן.
מזכירות המכון ללימודי ערבית
04-6309330, 04-6309242
arabic1@givathaviva.org.il